Međunarodni dan svjesnosti o razvojnom jezičnom poremećaju

#Misli na jezik #Misli na RJP

Razvojni jezični poremećaj javlja se prije nego dijete usvoji temelje jezika kojim će se služiti tijekom života. Djeca s razvojnim jezičnim poremećajem u ranom razdoblju usvajanja materinskog jezika (do 3. godine života) pokazuju odstupanja i različitosti u odnosu na svoje vršnjake: dugo im treba da progovore, sporo uče nove riječi, izražavaju se vrlo kratkim rečenicama ili izoliranim riječima, dugo upotrebljavaju nepravilne gramatičke oblike i nikako ne mogu usvojiti one točne, itd. Kako postoje velike individualne razlike u jezičnim sposobnostima djece s razvojnim jezičnim poremećajem i načinima na koji se poremećaj manifestira, često simptomi ostaju neprepoznati, a teškoće se pripisuju lijenosti, nezainteresiranosti i sporosti.

Razvojni jezični poremećaj, iako se javlja tijekom ranog razvoja, ostaje prisutan tijekom čitavog života i nerijetko utječe na akademska i životna postignuća osobe koja s njim živi. Procjenjuje se da svaka 14. osoba ima RJP što ga čini vrlo učestalim poremećajem u populaciji. Iako učestao, RJP često ostaje neprepoznat. Izrazito je važno djecu s ovim poremećajem otkriti što ranije te ih uključiti u logopedsku terapiju. 

Međunarodni dan svjesnosti o razvojno jezičnom poremećaju obilježava se 15. listopada, u koordinaciji s RADLD – svjetskom organizacijom za promoviranje i zastupanje djece i mladih s razvojnim jezičnim poremećajem, čiji je član i Hrvatska.

Tom će se prilikom održati kratak simpozij u virtualnom okruženju, a predavanje će održati doc. dr. sc. Maja Kelić s našeg Sveučilišta.

Predavanju možete pristupiti putem sljedeće poveznice:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NmMwOTk5YTgtMjExMy00OGE2LWFkY2MtNTNiNjg4N2I4MzU4%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%227e28c14f-ca89-415c-83bd-6a205e4e1782%22%2c%22Oid%22%3a%222d83d2dd-4f25-4d7c-96bd-423e06ca8e7e%22%7d

Skip to content