Razvojni jezični poremećaj javlja se prije nego dijete usvoji temelje jezika kojim će se služiti tijekom života. Djeca s razvojnim jezičnim poremećajem u ranom razdoblju usvajanja materinskog jezika (do 3. godine života) pokazuju odstupanja i različitosti u odnosu na svoje vršnjake: dugo im treba da progovore, sporo uče nove riječi, izražavaju se vrlo kratkim rečenicama ili izoliranim riječima, dugo upotrebljavaju nepravilne gramatičke oblike i nikako ne mogu usvojiti one točne, itd. Kako postoje velike individualne razlike u jezičnim sposobnostima djece s razvojnim jezičnim poremećajem i načinima na koji se poremećaj manifestira, često simptomi ostaju neprepoznati, a teškoće se pripisuju lijenosti, nezainteresiranosti i sporosti.
Razvojni jezični poremećaj, iako se javlja tijekom ranog razvoja, ostaje prisutan tijekom čitavog života i nerijetko utječe na akademska i životna postignuća osobe koja s njim živi. Procjenjuje se da svaka 14. osoba ima RJP što ga čini vrlo učestalim poremećajem u populaciji. Iako učestao, RJP često ostaje neprepoznat. Izrazito je važno djecu s ovim poremećajem otkriti što ranije te ih uključiti u logopedsku terapiju.
Međunarodni dan svjesnosti o razvojno jezičnom poremećaju obilježava se 15. listopada, u koordinaciji s RADLD – svjetskom organizacijom za promoviranje i zastupanje djece i mladih s razvojnim jezičnim poremećajem, čiji je član i Hrvatska.
Tom će se prilikom održati kratak simpozij u virtualnom okruženju, a predavanje će održati doc. dr. sc. Maja Kelić s našeg Sveučilišta.
Predavanju možete pristupiti putem sljedeće poveznice: