Na Kampusu Sveučilišta u Rijeci u srijedu, 16. listopada 2024. održan je prvi Riječki simpozij o jezičnom poremećaju u organizaciji Studija Logopedija Sveučilišta u Rijeci. Održavanjem Simpozija djelatnici i studenti Logopedije obilježili su mjesec logopedije i obradili različite teme u okviru jezičnog poremećaja.
Razvojni jezični poremećaj ima oko 10 % dječje populacije, a radi se o teškoćama u proizvodnji i/ili razumijevanju jezika, koje ostaju prisutne i u odrasloj dobi i utječu na akademska postignuća, mogućnosti zaposlenja, mentalno zdravlje i socijalne odnose. Simpozij je pokrio niz vrlo različitih tema, od izrazito kliničkih do jezičnih istraživanja uporabom eksperimentalnih paradigmi.
Pozvano predavanje održala je profesorica emerita dr. sc. Susan Roulstone sa Sveučilišta West of England u Bristolu. Profesorica emerita Susan Roulstone primarno se bavi znanstvenim pristupom opisu logopedskih postupaka i načinima pružanja logopedskih usluga, posebno u području jezičnog poremećaja. Tijekom svoje bogate karijere radila je kao logopetkinja, rukovoditeljica, znanstvenica i nastavnica te je bila predsjednica Društva logopeda Ujedinjenog Kraljevstva – Royal College of Speech & Language Therapists. Bila je nositeljica britanskog nacionalnog istraživačkog programa Better Communication Research Programme, koji je naručila vlada Ujedinjenog Kraljevstva nakon Bercowovog pregleda usluga za djecu i mlade s govornim, jezičnim i komunikacijskim potrebama. Od 2010. do 2013. godine vodila je veliki istraživački program koji je financirao Nacionalni institut za zdravstvena istraživanja (Child Talk), a koji se bavio razvojem okvira intervencija za djecu predškolske dobi utemeljenog na dokazima, uključujući stajališta roditelja i iskustva djece.
Predavanja su održale i hrvatske stručnjakinje u ovom području: Dragomila Lelas, prof. logoped, Mali dom; Ivona Radić Tadić, prof. logoped, Poliklinika Suvag Zagreb; doc. dr. sc. Valentina Martan, Sveučilište u Rijeci i doc. dr. sc. Maja Kelić, Sveučilište u Rijeci.
Svoje su projekte predstavili i studenti Studija Logopedija Sveučilišta u Rijeci.
Tekst i fotografije: UNIRI